Комунальний заклад "Ліцей №25" Кам`янської міської ради


запам'ятати

 

Особливості використання штучного інтелекту при написанні наукових робіт

20 січ. 2025
Упродовж січня на уроках інформатики для учнів 8–11 класів учителі інформатики Ліцею №25 провели пізнавальні хвилинки на тему: «Особливості використання штучного інтелекту при написанні наукових робіт». Ідея таких уроків виникла як відповідь на запит часу: сучасні цифрові інструменти стрімко інтегруються в освітній процес, і учні повинні навчитися використовувати їх свідомо, етично та ефективно.

Упродовж січня на уроках інформатики для учнів 8–11 класів учителі інформатики Ліцею
№25 провели пізнавальні хвилинки на тему: «Особливості використання штучного
інтелекту при написанні наукових робіт». Ідея таких уроків виникла як відповідь на запит
часу: сучасні цифрові інструменти стрімко інтегруються в освітній процес, і учні повинні
навчитися використовувати їх свідомо, етично та ефективно.
Під час занять учні ознайомилися з поняттям генеративного штучного інтелекту,
дізналися, як працюють популярні моделі, зокрема ChatGPT, Copilot, Grammarly, а також
сервіси для оформлення літератури, створення анотацій чи навіть підготовки презентацій.
Особливу увагу педагоги звернули на етичні аспекти використання ШІ:
 де проходить межа між допомогою й плагіатом;
 як зазначати використання штучного інтелекту у власних дослідженнях;
 чому важливо зберігати академічну доброчесність, навіть маючи легкий доступ до
потужних цифрових інструментів.
Учні мали можливість на практиці спробувати, як можна використовувати штучний інтелект
для:
* формулювання гіпотези дослідження,
*складання плану наукової роботи,
*редагування тексту,
* перевірки граматики та стилістики,
* пошуку джерел інформації.
Завдяки таким урокам учні не лише поглиблюють знання з інформатики, а й формують
критичне мислення, цифрову грамотність і вміння адаптуватися до вимог сучасного світу.