Сторінка психолога
| Зміст роботи | Умови проведення | Термін проведення |
|
|
| 1.Діагностична робота. |
| |||
1.1Діагностика психологічної готовності дітей до навчання.1класи | Тестування, бесіда, спостереження | Вересень -листопад |
|
| |
1.2 Діагностика адаптації п'ятикласників при переході з початкової школи в середню ланку. | Тестування, спостереження, експертний опит вчителів |
Жовтень |
|
| |
1.3. Діагностика адаптації учнів 10-х класів при переході в старшу ланку | Тестування, спостереження, бесіди |
|
|
| |
1.4. Діагностика готовності учнів 4 класів до переходу в середню ланку | Тестування бесіда, спостереження | Березень |
|
| |
1.5.Психодіагностика дітей з високим інтелектуальним потенціалом, виявлення обдарованних та талановитих дітей | Тестування бесіда, спостереження | Протягом року |
|
| |
1.6. Діагностика готовності 9-х класів, до трудової діяльності. Профорієнтація. | Групові заняття, тестування, тренінги | Лютий |
|
| |
1.7. Діагностика загальних здібностей учнів, рівня розвитку творчого мислення учнів, креативності як риси особистості. | Індивідуальне тестування, бесіда | Протягом року |
|
| |
1.8.Діагностика емоційного благополуччя в сім'ї учнів 1-х класів, виявлення «групи ризику» першокласників. | Проективне тестування | Протягом року |
|
| |
1.9. Діагностика учбової мотивації школярів середньої ланки. | Тестування | Протягом року |
|
| |
1.10. Соціально-психологічне дослідження «Батьки – мої друзі чи вороги?...» 8 - кл | Анкетування | Січень |
|
| |
1.11. Соціально-психологічне дослідження « Ставлення старшокласників до статевого життя» 10 кл. | Анкетування | Березень |
|
| |
1.12. Виявлення «групи ризику» | Бесіди, експертний опит вчителів | Протягом року |
|
| |
2.Корекційна робота |
| ||||
2.1.Групові корекційно-розвиваючі заняття для першокласників, рівень готовності до школи яких нижче середнього |
Групові заняття |
1 півріччя |
|
| |
2.2. Індивідуальні заняття з першокласниками, що зазнають труднощів у навчанні і поведінці | Індивідуальні заняття | 2 півріччя
|
|
| |
2.3 Розвиваючі заняття для п'ятикласників на етапі адаптації в середній ланці. | Групові заняття | 1 півріччя |
|
| |
2.4. Запобігання можливим соціально-психологічним проблемам у учнів різних класів. | Індивідуальні консультування |
Протягом року |
|
| |
| 2.5. Заняття для учнів по формуванню антинаркотичної залежності, запобігання шкідливим звичкам. |
Групові заняття
|
Грудень |
| |
2.6. Робота « Творчої лабораторії» | Індивідуальні, групові заняття (групи змінні ) | Протягом року |
| ||
2.7. Психологічне розвантаження вчителів | Індивідуальна робота. | Протягом року |
| ||
3. Психологічне консультування | |||||
3.1.Консультування підлітків с особистих проблем, допомога в кризових ситуаціях |
| Протягом року |
| ||
3.2. Консультування молодих спеціалістів |
| Протягом року |
| ||
3.3. Індивідуальні консультації дітей, батьків, педагогів ( зокрема з проблем емоційного вигорання.) |
| Протягом року |
| ||
3.4. Психологічне консультування батьків обдарованих дітей. |
| Протягом року |
| ||
4. Психологічна просвітна | |||||
4.1. Психологічна просвіта з питань індивідуального підходу до дітей , розвитку креативності учнів, питань саморегуляції. |
| Протягом року
|
| ||
4.2. Психолого-педагогічний семінар |
|
|
| ||
4.3. Тренінговий марафон «Протидія торгівлі людьми» 11 класи | Перегляд фільму | Листопад |
| ||
4.4. Виступи на батьківських зборах: 1класи 5класи 9ти класи |
|
|
| ||
4.4. Виступи на педрадах, педконсиліумах |
| Протягом року |
| ||
4.5. Робота «Школи свідомого батьківства» |
| Протягом року |
| ||
5. Організаційно – методична робота | |||||
5.1 Вивчення актуальних проблем практичної психології . |
|
|
| ||
5.2 Складання планів роботи , підготовка до семінарських занять, педкосиліумів, тренінгів, консультувань. |
|
|
| ||
5.3. Узагальнення результатів досліджень та вивчення передового досвіду, ознайомлення з новими методиками. |
|
|
| ||
5.4.Створення банку даних креативних дітей |
| Жовтень-травень |
|
Всім, хто хоче перевірити власну креативність, пропонуємо розпочати цю роботу просто зараз. Бажаємо успіху!Методики виявлення здатності до нешаблонного мислення.
- Методика «Колізійна ситуація»
Історія про два камінці«Один купець заборгував лихвареві велику суму грошей і, собі на горе, не зміг повернути їх вчасно. За несплату боргу купець, на вимогу старого лихваря, мусив віддати йому свою юну й чарівну доньку. Та, щоб зберегти видимість справедливого вирішення спору, лихвар запропонував кинути жереб за допомогою камінців — чорного й білого. Чорний означатиме необхідність «розплати», білий — скасування боргу. (Розмова відбувалася в садку, на посипаній камінцями доріжці). Лихвар швидко підняв із землі два камінці та поклав їх у торбинку. Дівчина помітила, що він схитрував, піднявши обидва чорних камінці. Тягти жереб належало їй».Як ви гадаєте, чи можливе вирішення цієї складної життєвої ситуації? Запропонуйте свої варіанти.Серед можливих варіантів наводять такі:
3) потрібно викрити хитруна й зажадати повторення жереба.
Все це приклади однопросторового, конвергентного мислення. Добре, якщо в класі хоча б один учень має варіант творчого підходу, переваги якого варто обговорити з усіма. Коли ж ніхто так і не зможе розв’язати проблему, запропонуйте принаймні такий — чи не найцікавіший, з нашої точки зору, і стопроцентно виграшний — варіант. «Довго «сумніваючись», дівчина витягує камінець і ніби випадково впускає його на доріжку, де він відразу змішується з іншими. Яка прикрість! Але ж цей промах легко виправити, досить тільки подивитися на колір камінця, який лишився в торбинці, що й запропонувала догадлива дівчина». Сподіваємося, що у вашому класі знайдуться учні, здатні до подібних творчих рішень.