Як уберегтися від вербування в Інтернеті
11 трав. 2025

Інформаційно-просвітницький захід для учнів 7–9 класів: як уберегтися від вербування в Інтернеті
В умовах сучасної гібридної війни, яку веде росія проти України, надзвичайно важливою стає
інформаційна безпека та цифрова грамотність молоді. Саме з цією метою вчитель інформатики
Шульга М.С. та вчитель основ правознавства Чернецька Н.О. Ліцею №25 (директор Ірина Бесєдіна)
провели для здобувачів освіти 7–9 класів актуальний інформаційно-просвітницький захід на тему:
«Недопущення вербування дітей та залучення їх до диверсійної діяльності».
Захід мав на меті не лише інформування учнів про загрози, які можуть чатувати на них в соціальних
мережах, а й формування практичних навичок безпечної поведінки в цифровому просторі. В
інтерактивному форматі учні обговорили низку важливих питань: чи можна когось змусити
співпрацювати проти його волі, як реагувати на небажані повідомлення від незнайомців, які методи
використовують вербувальники, і чому саме підлітки є основною мішенню.
Учням були наведені реальні приклади, зокрема — випадки, коли підлітків з Харківської області було
завербовано через Telegram для виконання диверсійних дій. Ці історії викликали неабияке
обговорення серед присутніх, оскільки показали, наскільки реальними можуть бути загрози у
віртуальному просторі.
Вчителі детально розповіли про основні методи вербування: обіцянки "легкого заробітку", заклики
до "патріотичних місій", погрози та шантаж. Особлива увага була приділена розпізнаванню ознак
маніпуляцій та небезпечних пропозицій. Учасники заходу отримали чіткий алгоритм дій у випадку,
якщо їх намагаються залучити до протиправної діяльності.
Захід включав також елементи рольових ігор, у яких учні змогли попрактикуватися в розпізнаванні
вербувальників і правильному реагуванні на небезпечні повідомлення. Було наголошено на
важливості інформування дорослих, фіксації підозрілої активності та звернення до відповідних служб,
зокрема через канал «Брама» у Telegram або за телефоном 102.
Проведений захід став важливим внеском у виховання свідомих та відповідальних громадян. Учні не
лише дізналися про нові загрози, але й отримали дієві інструменти для їх уникнення. Така
просвітницька робота є надзвичайно важливою в умовах воєнного часу, коли інформаційна безпека
стає частиною національної безпеки.