Пам'ятаємо про інформаційну гігієну
Інформаційна гігієна – область знань, що вивчає закономірності впливу на організм людини та суспільне здоров’я інформаційних потоків, що надходить до людини. Основною метою інформаційної гігієни є мінімізація негативного впливу потоків інформації на психічне та фізичне здоров’я людини, а також соціальне благополуччя суспільства. 
Термін Інформаційна гігієна прийшов в ужиток у зв’язку з розвитком інформаційних технологій та набуття людьми майже необмеженого доступу до потоків різного роду інформації. Адекватні реакції на будь-які новини і події, перевірка відомостей на предмет достовірності та дотримання простих правил цифрової безпеки є запорукою вдалої інформаційної гігієни. В умовах постійного потужного інформаційного потоку дотримання інформаційної гігієни здатне захистити людину не тільки від інформаційного маніпулювання, а й від його наслідків. Важливою частиною інформаційної гігієни є вміння розпізнавати неправдиву (фейкову) інформацію.
Основні правила інформаційної гігієни:
– Уникайте повторюваної інформації. Це один з найстаріших механізмів маніпулювання думкою суспільства. Часте повторення інформації записує її у нашу підсвідомість та змушує повірити в неї. Якщо в публікації одна й та ж думка повторюється багато разів різними словами – варто насторожитись!
– Знижуйте інформаційне навантаження. Контролюйте кількість та якість інформації, яку ви споживаєте.
– Вивчайте різні точки зору на одну проблему. Не довіряйте першій новині та першій думці.
В багатьох випадках неможливо притягнути до відповідальності за неправдиву або неперевірену інформацію. А також неможливо контролювати увесь потік інформації в інтернеті. Важливо розуміти, що фейки (неправдиві новини, або спотворені факти) не фабрикують просто так: вони мають приносити вигоду своїм авторам. Важливо і те, що фейки поширюються швидше за факти.
Ознаки фейків:
- яскрава емоційна забарвленість;
- емоційний заголовок не відповідає змістові статті;
- ненадійні інформатори;
- думка, оцінка, припущення – це не факт;
- розповсюдження стереотипів та навішування ярликів – один із методів пропаганди;
- теорія змови;
- помилки в публікаціях;
- недостовірні дата публікації та час.
Інформація з сайту Державної бібліотеки України http://4uth.gov.ua/informaczijna-gigiyena/







