Комунальний заклад "Ліцей №25" Кам`янської міської ради


запам'ятати

 

СЕМІНАР ЗАСТУПНИКІВ ДИРЕКТОРІВ ШКІЛ МІСТА

16 лют. 2012
16 лютого у СЗШ № 25 відбувся міський семінар заступників директорів шкіл на досить актуальну тему: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі як ефективний засіб розвитку особистості». На семінарі були присутні близько 40 заступників директорів шкіл 2 і 3 ступеню.

 

     16 лютого у СЗШ № 25 відбувся міський семінар заступників директорів шкіл на досить актуальну тему: «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчально-виховному процесі як ефективний засіб розвитку особистості». На семінарі були присутні близько 40 заступників директорів шкіл 2 і 3 ступеню.

      Розпочала роботу семінару В.А.Ващенко, спеціаліст ІМС управління освіти і науки міської ради. Після її вступного слова директор Т.Я.Онищенко презентувала навчальний заклад, а заступник  директора з навчально-виховної роботи Л.П.Ніколаєнко виступила з доповіддю про роль ІКТ в управлінській діяльності навчального закладу. Потім гостей запросили у класи, де вони мали змогу побачити фрагменти уроків з використанням ІКТ.

         Продуктивний синтез інформатики і біології вийшов на інтегрованому уроці, котрий провели у 9-А класі вчителі Н.Т. Челенкова та Т.П. Яглова. Розглядаючи особливості будови і функції головного мозку, учні вчилися на прикладі цього та інших просторових об'єктів створювати векторні зображення в графічному редакторі WORD 2007, Поряд із серйозними речами знайшлося на уроці місце і для жарту. Дуже доречною хвилинкою відпочинку стала гумореска П. Глазового «Таємниця мозку». А закінчилось заняття комп'ютерною практичною роботою, котра після такого продуктивного уроку учням не видалось важкою. До речі, інтегрований урок для вищеназваних педагогів - це не єдина і далеко не перша вдала спроба проведення такого роду занять.

         А в цей час у іншому кабінеті учителька української мови Власенко Я.В. проводила у 7-Б класі урок-повторення по темі «Дієприслівник». Проходив він у вигляді мовознавчого журналу. Різноманітні завдання на його сторінках не дали учням скучати, вправи з ключем дозволили зразу ж виявляти допущені при роботі помилки, а відео-фізкультхвилинка дала змогу зібратися з силами перед виконанням підсумкових тестових завдань за комп'ютером.

Ще один урок з української мови разом з учнями 5-А класу показала вчителька рідної мови         О.В. Парубець. Урок був присвячений не тільки правопису м'якого знака, а й весні та весняній обрядовості, котрої суворо, але і з великою радістю дотримувалися наші предки. Між виконанням завдань на правописні правила, учні почули інсценований діалог Зими і Весни, переглянули слайди та невеличкий фільм про весняну обрядовість, розгадували загадки, а фізкультхвилинка пройшла у вигляді веселого «Кривого танцю». Хочеться додати, що не лише вчителька та її учні брали участь у підготовці цього незвичайного уроку.  Комп'ютерну презентацію до нього виготовили учениці 10-А класу Дорофеєва Марія та Бичко Катерина, прекрасних весняних жайворонків для «кривого танцю» - учитель І.Ф. Микитась. І був на цьому уроці іще один сюрприз: смачні жайворонки із тіста, котрі на радість малечі спекла бабуся учня цього ж класу Чередничка Валерія.

         Цікавий урок математики показав і 6-Б клас під керівництвом своєї вчительки О.В.Данилко. Хоч завдання були й непростими, але учні з честю вийшли із цих нелегких математичних випробувань: навіть складні завдання на логіку виконали швидко. Здається, на цьому уроці не була дарма втрачена жодна хвилина: виконати багато завдань (і усних, і письмових) допомогло використання інтерактивних технологій, зокрема мультимедійного супроводу уроку, і навіть під час традиційної  фізкультхвилинки вчительці вдалося поєднати приємне з корисним: разом з виконанням фізичних вправ діти повторили вивчений матеріал.

         А вже після проведення цих уроків гості познайомилися з виставкою, де були представлені педагогічні доробки вчителів: їхня видавнича діяльність, матеріали предметних тижнів та роботи над методичною проблемою, документація навчальних кабінетів, доробки вчителів на електронних носіях. Гадаємо, що нашим гостям був цікавий майстер-клас  «Робота в єдиній електронній базі даних обласної програми курс «Школа», сайту «Класна оцінка», який проводила  заступник директора з навчально-виховної роботи Л.П.Ніколаєнко. Тут були окреслені види ІКТ технологій, котрі використовують під час уроків учителі школи та визначені подальші перспективи навчального закладу в цьому питанні. Заступники директорів під керівництвом Л.П.Ніколаєнко мали змогу попрацювати на сайті «Класна оцінка», розглянути аспекти використання можливостей сайту для ведення моніторингової діяльності, дистанційного навчання.

         Активно працює у школі і наукове товариство учнів  «Творча феєрія» під керівництвом заступника директора з навчально-виховної роботи школи  І ступеня Т.В.Яковенко. Цього року найбільш вдалими були роботи учениць Манко Галини (11-Б клас),  Цукрій Христини (11-А клас) та Бичко Катерини (10-А клас), котрі зайняли призові місця на І (міському) етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів МАН України, а також робота Гарашової Ельміри (11-А клас), яка захищала свою роботу на ІІ (обласному) етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів МАН України. Саме захист цих робіт і був представлений шановним гостям.

         Але у школі не тільки навчають, вона покликана і виховувати творчу особистість. І для цього є досить хороше підґрунтя: гуртки, клуби, секції, котрі, спираючись на уже напрацьований досвід, не відмовляються від усього нового і прогресивного. Підтвердженням цього є проект «Організація позакласної роботи щодо впровадження ІКТ технологій», представлений заступником директора з виховної роботи І.Є.Бесєдіною та вчителем інформатики Н.Т.Челенковою.

         Нарешті настала черга і для роботи психологів. Т.М.Нестерович, І.І.Нікітіна провели з гостями психологічний тренінг щодо готовності заступників директорів до впровадження в щоденну роботу ІКТ технологій.

         Судячи з відгуків гостей, наші старання не пропали дарма: все, що було показано на семінарі, було і цікаво, і потрібно. Залишається тільки подякувати учням, учителям, батькам - всім, хто його підготував.